JAI EGUNETAN JAI PLATAFORMA MOBILIZAZIO
BERRIAK IRAGARTZEN DITU ARABAN
ORDUTEGIEN HANDITZEEI EZ ARABAKO MERKATARITZAN

Urrian zehar, kate handi batzuen zuzendaritzekin Plataformak izandako bileren ostean, eta Araban ere orain arte aplikazioan zegoen akordioaren apurketa koordinatu baten aurrean egon gaitezkeela ikusita, Plataforma osatzen dugun erakunde sindikalek mobilizazioak mantendu baita areagotzeko beharra ikusi dugu, gizarte justuagoa baita solidarioagoa lortzeko, errebindikazioa hau ezinbestekoa dela sinistuta.
Arabako plataforma sindikalak merkataritzan ordutegi zabalen ereduaren kontra gaudela agerian utzi nahi dugu. Merkataritza sektorea lagundu beharrean, langileen lanaldiak malgutzen eta esplotatzen ditu. Pertsona batzuen beharraz eta sektorean dagoen prekarietateaz baliatzen dira, urteko 365 egunetan zehar irekita edo goizeko 07:00etatik gaueko 1:00etarainoko ordutegi zabalak dituzten dendak ezartzeko.
Kate edo marka handienak ez diren auzo eta herrietako merkataritza txikia suntsitzen dute, eta ondorioz sektorean enplegua suntsitzen dute, besteak beste Día, Carrefour, Corte Inglés, Simply Alcampo edo BM bezalako kate handien jabeak besterik aberasten ez diren bitartean.
Gertatzen ari den eraso antolatuaren aurrean, Vitoria-Gasteizko eta Arabako biztanleriaren babesa eskatzen dugu, kontzientzia hartuz eta denda hauetan ez erosiz. Kontsumitzaile bezala dugun arduraz jabetzea eskatzen dugu. Erosketak egiteko gaur egungo ordutegia zabalegia da eta nahikoa gure beharrak asetzeko, eta kontziente izan behar gara zer eta noiz erosten dugun. Langile klasearen elkartasunean eta errespetuan ez bagara oinarritzen, gizarte justu bat lortzetik eta sektore bakoitzaren (gazteak, emakumeak, pentsionistak, langabeak,…) aldarrikapenak lortzetik urrun geundeke.
Azaroaren 8ko bileran herrialde guztietarako Plataformak erabakitakoaren ildoa jarraituz, Araban ere ondorengo mobilizazioak zehazten dira 2018ko azken bi hilabeteetarako. Kate handien erantzun desberdin bat jaso ezean, 2019an ere mobilizazio berriak baita eraginkorragoak burutuko dira:

ELKARRETARATZEAK IGANDEETAN
AZAROKO 25EAN, ABENDUKO 2AN ETA 23AN
11.30etatik 12ak arte SUPERCOR aurrean eta kalejira ondoren
12.30etatik 13ak arte Gasteiz Etorbideko ALCAMPO-SIMPLY aurrean
SALAKETA ETA ARGIBIDEAREN BANAKETA IGANDEETAN
ABENDUKO 9, 16 Y 30EAN
Bi saltokien sarreretan 11etatik 13a arte eta 17etatik 19ak arte.

ELA LAB CCOO UGT CGT ESK

LA PLATAFORMA JAIETAN JAI EN ARABA
ANUNCIA NUEVAS MOVILIZACIONES
NO A LA AMPLIACIÓN DE HORARIOS COMERCIALES EN ARABA

Tras los contactos mantenidos por la Plataforma durante el mes de octubre con las direcciones de varias de las cadenas implicadas, y ante la ruptura por parte de algunas de ellas del acuerdo que hasta la fecha se respetaba también en Araba, las organizaciones sindicales que componemos dicha Plataforma creemos que debemos no solo continuar sino incrementar la presión social por una reivindicación que resulta básica y central en la defensa de una sociedad más justa y solidaria.
Mostramos nuestra rotunda oposición al modelo de apertura de comercios de sol a sol, que lejos de favorecer el sector comercial, explota y flexibiliza las jornadas laborales de las/os trabajadoras/es. Aprovechan la necesidad de algunas personas y la precariedad existente en el sector para instaurar tiendas abiertas los 365 días del año o con ampliaciones de horarios de 07:00 de la mañana a 1:00 de la noche.
Destruyen el pequeño comercio de barrios y pueblos que no pertenece a multinacionales y grandes marcas y, en consecuencia, destruyen empleo en el sector, enriqueciendo solo a los/as propietarios/as de estas grandes cadenas como Día, Carrefour, Supercor – Corte Inglés, Simply Alcampo, o BM entre otras.
Ante el nuevo ataque organizado que se está produciendo, reiteramos la solicitud de apoyo de toda la ciudadanía de Vitoria-Gasteiz y Araba en su conjunto, tomando conciencia y no comprando en estos establecimientos. Apelamos a la responsabilidad que tenemos como consumidoras/es, tenemos nuestras necesidades de horarios de compra sobradamente cubiertas y debemos ser conscientes de qué compramos y cuando lo compramos. Estaremos lejos de una sociedad justa y de conseguir las reclamaciones de cada sector (jóvenes, mujeres, pensionistas, parados/as, etc…) si no nos basamos en la solidaridad y el respeto entre la clase trabajadora.
En la línea de lo marcado por la Plataforma para el conjunto de herrialdes en la reunión del pasado 8 de noviembre, en Araba se concretan las siguientes movilizaciones para los dos últimos meses del 2018, acciones que, de no darse una respuesta inmediata por parte de estas grandes cadenas, precederán a nuevas y más contundentes respuestas durante el 2019:

CONCENTRACIONES LOS DOMINGOS
25 DE NOVIEMBRE, 2 Y 23 DE DICIEMBRE
De 11.30h a 12.00h frente a SUPERCOR con kalejira posterior.
De 12.30h a 13h en el ALCAMPO-SIMPLY de la Avenida Gasteiz
DENUNCIA Y REPARTO DE INFORMACIÓN LOS DOMINGOS
9, 16 Y 30 DE DICIEMBRE
A la entrada de los dos establecimientos de 11h a 13h y de 17h a 19h.
ELA LAB CCOO UGT CGT ESK