GATAZKA KONPONBIDE GISA

Ijitoen tradizioan madarikazio bat dago, Jainkoak epaiketak eman diezazkizula dioena, eta horrek esan nahi du epaiketa bat gauza anbiguoa, geldoa eta neketsua dela eta emaitza ez dakigula;

argudio onak dituzula uste baduzu ere, legediak laguntzen ez dizun gizarte-talde bateko kide bazara, ezer ez irabazteko aukera asko dituzu. Hori da langileen egoera patroiei dagokienez, bai pribatuak ta bai publikoak.

Ba al da munduan zerbait negoziatzera esertzen den inor, beste aldeak indarrik edo amore ematera behartzen duen botererik ez badu? Gorago galdetutakoa egiaztatzeko modu bakarra dago: pertsonalerako edo kolektiborako balio duen gatazka bat izatea.

Zoritxarrez, besteei behartzeko metodorik onenak dituzten pertsonak edo gizarte-taldeak dira benetako negoziazioa hasteko aukera dutenak.

Beste idazki batzuetan egin dugun bezala, oraingo adibide bat errepikatzen dugu, oraintxe bertan gure artean gertatu dena. Funtsean emakume langile talde batek, hau da, gure sisteman okerren ordaindutako lanez eta baldintza okerragoez arduratzen diren emakumeek, eta bai lankideek eta patroiak, noski, beste kideak baino mantsoagotzat jotzen dituztenek, beren enpresa soldata % 25 igotzea negoziatzera behartu dute. Azken 50 urteetan ez da antzeko emaitzarik lortu izan duen langile arren gatazkarik egon. Neska hauek Galiziako Inditex enpresako emakume langileak dira. Ez da ezkutatu behar adimen kolektiboa duten emakume horiek beren ordezkari tradizionalak (ugt eta ccoo) arbuiatu dituztela eta gatazkako sindikatu bat aukeratu dutela haiek ordezkatzeko, CIG Galizan eta CGT Madrilen hain zuzen ere.

GATAZKAK ETEKINAK EMATEN DITU, OXTIA!!