El silencio de otros

“El silencio de otros” pelikula eta “Areka” laburmetraiaren proiekzioa eta ondoren eztabaida/hitzaldia protagonista eta zuzendariarekin.

‘El Silencio de otros’ filmak justizia bila jarraitzen duten Francoren erregimenaren biktimen isilpeko borroka erakusten digu. 6 urtetan zehar filmatutako pelikula honek, bizirik atera ziren biktimak laguntzen ditu “Querella Argentina” izendatutakoa antolatzen duten bitartean, eta jasandako gehiegikerien aurrean “ahazte itun” bati aurre egiten dioten neurrian.

Almudena Carracedo (“Made in L.A.” filmagatik Emmy saria) eta Robert Baharrek zuzenduta, 2019an Goya saria dokumental onenagatik eta orain denbora gutxi  Iberoamerikar zinemaren Platino saria jaso ditu.

“Areka”, UPV-EHUko irakaslea den Begoña Vicariok (Goya saria animazioko laburmetrai onenagatik 1996, “Pregunta por mí”) gidatutako Atxur Animazio Taldea kolektiboak  egindako animazio laburmetrai bat da. Andoni Egañak egindako bertso batetik, Espainako Gerra Zibilean desagertutakoei omenaldia egiten da. Elkarlanean, artista eta teknika ezberdinak batzen direnean lor daiteken goi mailako animazioaren adibide bat da. Hainbat nazioarteko sariekin, giza eskubideen haustearen salaketa eta senideen etengabeko borroka justizia lortzeko ezagutarazi du mundutik.

Proiekzioa eta gero Begoña Vicario zuzendaria eta Chato Galante, mahai-inguru batean parte hartuko dute. Chato Galante Francoren garaian preso polítikoa eta“Billy el niño”k torturatutakoa izan zen, eta era berean Rodolfo Martin Villa auzitaratzeko dirua biltzen dabilen frankismoaren preso eta errepresaliatuen“La Comuna” elkartearen kidea da. Gainera, “El silencio de otros” dokumentalaren protagonista dugu ere.

Halaber Josu Ibargutxi eta Marta Brancas ere izango ditugu. Ibargutxi Segoviako ihesaldian parte hartu zuen eta frankismoaren krimenen aurkako euskal plataforma den “Goldatu”ren kidea da. Baita oroimen-elkarteen diru-ekarpenekin Eusko Jaurlaritzak Oroitzapenaren euskal lege bat egiteko ILP baten eragilea da.

Marta Brancas, borrokalari nekaezina eta oroimen historiko feminista baten onarpenaren aldarrikatzailea. Marta es historialari, kazetari eta Bizkaiako Emakumeen Elkartearen kidea da.

Eguna, maiatzaren 23a (2 emanaldi):

11.00h Arte Ederreko Fakultateko 2. eraikinaren zineman (UPV/EHUaren CGT-LKNk antolatuta)

18.30h Esperientzi ikasgelak UPV/EHU–Bilboko Alde Zaharra (UPV/EHUaren CGT-LKN eta Antikapitalistak antolatuta)

Proyección de la película “El silencio de otros” y el cortometraje “Areka” y charla debate posterior con protagonistas y realizadora.

‘El Silencio de Otros’ revela la lucha silenciada de las víctimas del régimen de Franco, que continúan buscando justicia. Rodada a lo largo de seis años, la película acompaña a las víctimas y los supervivientes del régimen a medida que organizan la denominada “Querella Argentina” y confrontan un “pacto del olvido” sobre los crímenes que sufrieron.

Dirigido por Almudena Carracedo (Emmy por “Made in L.A.”) y Robert Bahar. Obtuvo el Goya 2019 al mejor documental y hace unos días Premio Platino de cine iberoamericano. “Areka”, es un cortometraje de animación realizado por el colectivo Atxur Animazio Taldea, encabezado por la profesora de la UPV-EHU Begoña Vicario (Premio Goya mejor cortometraje de animación “Pregunta por mí”). A partir de un bertso creado por Andoni Egaña, se rinde homenaje a los desaparecidos de la Guerra Civil. Es una muestra del alto nivel de animación que se puede alcanzar cuando se juntan de forma colaborativa diversas técnicas y artistas. Con multitud de premios internacionales, ha visibilizado en todo el mundo la denuncia por la vulneración de los derechos humanos y la lucha continua de los familiares por encontrar justicia.

Tras la proyección se abrirá una charla debate en la que participarán la propia realizadora-animadora Begoña Vicario y Chato Galante, preso político del franquismo y torturado por “Billy el niño”, y es también miembro de La Comuna, asociación de presxs y represaliadxs del franquismo que recoge fondos para llevar a Rodolfo Martin Villa a los tribunales. Es además uno de los protagonistas del documental “El silencio de otros”.

Además contaremos con la presencia de Josu Ibargutxi y Marta Brancas. Ibargutxi es miembro de Goldatu, plataforma vasca contra los crímenes del franquismo y participante en la famosa fuga de Segovia. Promotor de una ILP para que el Gobierno Vasco elabore una Ley Vasca de Memoria con las aportaciones de asociaciones memorialistas.

Marta Brancas, incansable luchadora y reivindicadora del reconocimiento de una Memoria histórica feminista. Marta es historiadora, periodista y parte de la Asamblea de Mujeres de Bizkaia

Día 23 de Mayo (2 pases):

11.00h Cine del Edificio 2 de la Facultad de Bellas Artes (Organizada por CGT-LKN de UPV/EHU)

18.30h Aulas de la Experiencia UPV/EHU – Casco Viejo (Organizada por CGT-LKN de UPV/EHU y Antikapitalistak)