LEP (II)

Joan den astean unibertsitateko komunitateko langile guztiok UGTren komunikatu bat jaso genuen gure sindikatuarekiko errespetu faltaz betea. Jakinarazpen horretan konturatu ginen unibertsitate honetako prozesu sindikalei buruzko desinformazioa izugarria dela. Gure ustez, sindikatuen eta langileen arteko loturarik eza hain da handia, non UGTk komunikatu maltzur eta ulertezina kaleratu baitu negoziazio sindikalaren ezjakintasunaz baliatuta. Pixkanaka joango gara, komunikatuz komunikatu, UGTren prepotentzia desmuntatzen.

Imajinatu 10, 15, … urte daramatzazuen lanpostua, aldi baterako abusu-egoeran lan egiten duzuen horretan, ez dizuetela eskaintzen zuei lanpostua egonkortzeko prozesuan. Horren ordez, lanpostu hori eskaintzen dute lanpostuak betetzeko eta sustatzeko prozesuan. Horrela, administrazioko langile finkoei eskaintzen diete. Guk LAPURRETA deitzen diogu. Hain zuzen ere, hainbeste urtez aldi baterako abusuan egon den langileetako bat bere etxera joan beharko da LEParen prozesuaren ondoren, lanpostu hori sustatzen duten langile finkoetako batek betetzen badu.

Ez dugu ulertzen zergatik ez duten eskatzen merezimendu bidezko egonkortze prozesu baten alde dauden sindikatuek lanpostu horiek lehiaketarako eskaintzea aurretiazko prozesurik gabe. Iruditzen zaigu gehiago begiratzen dutela beren langile finkoen alde, une honetan aldi baterakoak diren langile gehiengoaren alde baino.

Gure ustez, hau da administrazioko lanpostuak egonkortzeko unea, hainbeste urteko behin-behinekotasunaren eta abusuaren ondoren. Baina ikusten dugunez, administrazioak bere kabuz ebazten du zer egingo duen lanpostuekin eta atzeratu egiten du prozesua lehiaketaren aurreko prozesuen ustezko negoziazioen bidez. Susmatzen dugu administrazioak konkurtso-prozesuaren epeak amaitu baino lehen utziko duela denbora justua; horrela, beste behin ere, sindikatuek presaka erabaki beharko dute beren proposamenei zer erantzun.

Era berean, aldarrikatzen dugu langileek bi urte baino gehiago daramaten eginkizun-esleipeneko lanpostuak ere lehiaketan eskainiko diren plazen artean sar daitezela, aldi baterako abusuzko egoeran dauden pertsonek betetzen badituzte lanpostu horiek. Eginkizun-esleipeneko bi urtetik aurrera, langile finkoa eszedentzia-egoerara igaroko da, plaza ez da berea jabetzan, eta, beraz, lehiaketan eskaini ahal izango da. Berriz itzultzea eskatzean, administrazioak lanpostu bat emango dio. Administrazioak iruzurrezko egoerak onartzen ditu funtzioen esleipenei eta zerbitzu-eginkizunei dagokienez. Jakina, erraza du iruzur hori argudiatzeko, esleipenak egiteko langile finkoen ehuneko txikia baitago.