Estatutos - Estatutoak CGT-LKN Euskadi

Calendario Laboral

cgt-lkn

Rojo y Negro Televisión

Manual de lenguaje integrador no sexista

Estatutos CGT

CGT-LKN ante la Huelga General en ego Euskal Herria del día 30 de Enero

CGT-LKN ha apoyado y apoya las movilizaciones del movimiento de pensionistas, pero NO convoca H.G. del
30 de Enero. El Movimiento de Pensionistas (M.P.) No ha convocado la huelga General del 30 de Enero en
Euskalherria, sino los sindicatos nacionalistas de la denominada Carta Social de E.H. (encabezados por ELA y
LAB), con unas reivindicaciones cuya centralidad no la ocupan las reivindicaciones del M.P., sino las
soberanistas en materia laboral y social, en contradicción con el M.P. que ha sido inclusivo, plural,
autónomo e independiente y donde los acuerdos importantes se han tomado por consenso mayoritario, como
soporte unitario del mismo.
El apoyo a esta H.G. tomado por mayoría en las coordinadoras del Movimiento de Pensionistas, ha supuesto
una quiebra de la unidad del movimiento de pensionistas en E.H., que desde hace 2 años ha demostrado
una gran capacidad de movilización y de fuerza popular en la defensa de un sistema público que garantice unas
pensiones dignas.
Reivindicar el Marco propio de Relaciones Laborales y Protección Social así como el derecho a decidir
como la manera de garantizar el sistema público de pensiones, son reivindicaciones propias de los sindicatos
nacionalistas, ajenas a las reivindicaciones unitarias y consensuadas del Movimiento de Pensionistas.
Los convocantes de la Huelga General del 30 de Enero, se olvidan de la reivindicación del Movimiento de
Pensionistas contra las bonificaciones fiscales a los planes privados de pensiones (EPSVs), en
consonancia con los puestos que ocupan ELA y LAB (junto a CC.OO. y UGT) en las Juntas de Gobierno de las
EPSVs (Geroa, Itzarri, Elkarkidetza, etc). Esto supone una pérdida de credibilidad en su discurso de lo
“público” ( ya que abre la vía de entrada a la banca, mutuas y fondos de inversión en este apetitoso campo),
inaccesibles para las personas trabajadoras pobres y precarias.
Lo anterior constituye una flagrante contradicción con la reivindicación de una sistema público que garantice
unas pensiones dignas, a no ser que lo que estén reivindicando ELA y LAB sea un sistema propio vasco de
pensiones mixto. Cuestión nada aclarada en la convocatoria de la huelga general.
Para CGT-LKN una huelga general tiene sentido si va contra una medida política, legislativa ya tomada
por un Gobierno, o para reivindicar la adopción de una medida concreta. Toda Huelga General, debe ser
utilizada de forma excepcional, para que las personas trabajadoras o vinculadas al mundo laboral, entiendan la
lucha como natural, asumible y sostenible tras esa jornada.
La H.G. en Euskalherria no va contra ninguna medida, porque lo que reivindica no está, en su mayoría, en
manos de los Gobiernos de la CAV y Navarra; es más, se está a la espera de lo que el nuevo Gobierno haga
con sus compromisos inmediatos en torno a las pensiones y demás reivindicaciones laborales y sociales. Esta
HGes la típica huelga partidaria, política, de unos “agentes” como son ELA y LAB, componentes del
movimiento nacionalista.
CGT-LKN para el día 30 de Enero había decidido participar en las manifestaciones, ya que la coordinadora de
pensionistas de Euskal Herria acordó en su día que la convocatoria sería: “integradora, plural, amplia, abierta
a las aportaciones de cada sector”, y el formato de las manifestaciones sería el del Movimiento de
pensionistas hasta la fecha: “sin símbolos de partidos y/o sindicatos y se podrán incorporar pancartas
con reivindicaciones adecuadas al espíritu de la movilización”. Pero, para nada se va a respetar este
acuerdo, ya que según el sector de pensionistas que apoya esta convocatoria, en las manifestaciones se
exhibirán los símbolos de los sindicatos convocantes y en el acto final intervendrán ELA y LAB.
CGT-LKN no puede apoyar esta movilización como hasta el día de hoy había mantenido. El hábito instaurado
en el sindicalismo nacionalista de patrimonializar los movimientos sociales e imponer sus propias
reivindicaciones, utilizándolos para sus propios fines, lo debilita y lo instrumentaliza, ya que impide el acuerdo y
la participación. CGT-LKN como organización soberana, transversal, libertaria e internacionalista nunca ha
permitido ni permitirá que entes ajenos marquen nuestra actividad sindical.

CGT ante la Huelga General del día 30 de Enero

——————————————-                                    ————————————                               ————————————————-

CGT-LKN urtarrilaren 30erako Hego Euskal Herriko Greba orokorrerako deialdiaren aurrean

CGT-LKNk pentsionisten mugimenduaren mobilizazioak babestu ditu eta babesten jarraituko ditu, baina ez du urtarrilaren 30erako Greba orokorrerako deialdirik egiten. Pentsionisten Mugimenduak (PM) ez du urtarrilaren 30eko Euskal Herri mailako Greba Orokorra deitu. EHko Gutun Soziala delako sindikatu abertzaleek baizik (ELA eta LAB), eta deialdiaren ardatzean ez daude pentsionisten Mugimenduaren aldarrikapenak, lan eta gizarte arloko aldarrikapen subiranistak baizik; PMaren izaera bateratzailearekin, anitzarekin, autonomoarekin eta independientearekin talka egiten dutenak; PMan akordio garrantzitsuenak gehiengoaren babesarekin hartu baitira.

Pentsionisten Mugimenduko koordinakundeetan gehiengoak Greba Orokor honi babesa ematea erabaki izanak EHko pentsionisten mugimenduaren batasuneann haustura bat eragin du; bi urtetik hona pentsio duinak bermatuko dituen pentsio sistema publiko baten defentsan mobilizazio gaitasun eta indar handia erakutsi duen mugimenduan.

Lan Harremanetarako eta babes Sozialerako marko propio bat zain pentsio sistema publikoa bermatzeko modurik egokiena erabakitzeko eskubidea sindikatu abertzaleen aldarrikapenak dira; Pentsionisten Mugimenduaren aldarrikapen bateratuei eta adostuei arrotzak zaizkienak.

Urtarrilaren 30eko Greba Orokorraren antolatzaileak, EPSVen (Geroa, Itzarri, Elkarkidetza, etabar) Gobernu Batzordetan ELAk eta LABek (CCOk eta UGTk bezela) dituzten postuekin bat etorriz, Pentsionisten Mugimenduaren aldarrikapena den pentsio plan pribatuek dituzten sari fiskalen aurkako neurriak hartzeaz ahaztu dira; “publikoaren” inguruko haien hitzaldiari sinesgarritasuna kenduz (esparru erakargarri honetan bankuen, mutuen eta inbertsio funtsen sarrerari ateak irekitzen dielako).

Aurrekoa pentsio duinak bermatzen dituen sistema publiko baten aldarrikapenarekin kontraesan argia suposatzen du edo agian ELAk eta LABek aldarrikatzen dutena berezko euskal sistema mixto bat da. Hau ez da greba orokorrerako deialdian argitzen.

CGT-LKNrentzat greba orokor batek Gobernu batek hartutako neurri baten aurka joateko edo neurri zehatz bat indarrean jar dadin eskatzeko zentzua dauka. Hau ohiz kanpokoa izan behar du, lanean diharduten edo lan esparruari lotuta dauden pertsonek mobilizazioa beharrezkoa, eramangarria eta onargarria bezela ulertu dezaten.

Greba Orokorra Euskal herrian, ez da inongo neurriren aurkakoa, eta aldarrikatutakoa, gehiena behintzat, ez dago EAEko zein Nafarroako gobernuen esku, are gehiago oraintxe gobernu berriak pentsioen eta bestelako lan eta gizarte eskaeren gainean hartutako berehalako konpromezuak bete ditzan itxaroten ari garenean. Greba Orokor hau mugimendu nazionalista baten “eragileak” diren ELAren eta LABen ohiko aldebakarreko greba politikoa da.

Urtarrilaren 30erako CGT-LKNk manifestazioetan parte hartzea erabakita zuen, bere garaian Euskal Herriko pentsionisten koordinakundeak deialdia “bateratzailea, anitza, zabala eta sektore guztien ekarpenei irekia” izango zela eta orain arteko haien manifestazioetan ohiko formatua izango zela erabaki zuelako:”alderdien zein sindikatuen sinbolorik gabe eta mobilizazioaren espirituarekin bat datozen pankartak onartuz”.; inondik inora errespetatuko ez den akordioa, deialdia babesten duten sektoreen arabera manifestazioetan deialdia egin duten sindikatuen ikurrak agertuko direlako eta amaiera ekitaldian ELAk eta LABek parte hartuko dutelako.

CGT-LKNk ezin du mobilizazio hau bere horretan babestu. Haien helburuetarako, gizartearen mugimenduak bereak egin eta haien aldarrikapenak inposatzeko, sindikalgintza abertzalean errotuta dagoen ohiturak mugimendu hoiek ahuldu eta instrumentalizatzen ditu, akordioak eta parte hartze zabala oztopatuz. CGT-LKNk, erakunde subirano, transbertsal, libertarioa eta internazionalista gisa, ez du inoiz onartu ezta onartuko beste erakunde edo talde arrotzik gure jarduera sindikala zuzentzea.

Comentarios cerrados